Takarék Csoport

Jelentős átalakuláson ment keresztül a takarékszövetkezeti szektor 2017 végéig: az eddigi 51 takarék egyesüléséből összesen 12 regionális központú, tőkéjében erős, stabil és hatékonyan működő pénzintézet jött létre. A takarékszövetkezetek regionális egyesülésére azért van szükség, hogy tovább erősödjön a takarékok versenyképessége, költséghatékony működése, és hogy a takarékok egységes, korszerű, az adott régió bármely fiókjában igénybe vehető szolgáltatásokat tudjanak nyújtani ügyfeleik részére. Az ügyfeleknek semmilyen teendőjük nincs az egyesüléssel kapcsolatban, a takarékok a megszokott módon, zavartalanul működnek továbbra is. A fúzió azonban számos előnnyel jár számukra: a korábbinál több fiókban tudják majd intézni ügyeiket, sőt még a kisebb településeken is hozzájuthatnak azokhoz a korszerű banki szolgáltatásokhoz, amelyek eddig csak a nagyobb városokban élők számára voltak elérhetők.

 

Miért jó az egyesülés?

 

A takarékok fúziójára azért van szükség, hogy erősödjön a takarékok versenyképessége, és hogy az eddigieknél több, jobb és korszerűbb szolgáltatásokat nyújthassanak az ügyfeleiknek. A bankszektorban rendkívül erős verseny zajlik. A hazai takarékszövetkezetek megértették: a nagy, tőkeerős kereskedelmi bankokkal csak közösen, együttes erővel tudják felvenni a versenyt. Erősebbek, stabilabbak, biztonságosabbak lesznek, hatékonyabban, eredményesebben tudnak gazdálkodni. Az egyesült takarékok olyan szolgáltatásokat nyújthatnak a jövőben, amelyeket az ügyfelek nemcsak a számlavezető takarékokban, hanem – a fiókhálózat egységesítése nyomán – az adott régió bármely takarékjában igénybe tudnak majd venni. Gördülékenyebbé, gyorsabbá és kényelmesebbé válik az ügyintézés is, a vállalkozók nagyobb összegű hitelekhez is hozzá tudnak jutni, emellett az egyesült takarékok egészen nagy, regionális projekteket is hitelezni tudnak

 

A Szövetkezeti Hitelintézeti Integráció

 

A szövetkezeti hitelintézeti integráció 121 önálló, magántulajdonban lévő szövetkezeti hitelintézet – takarékszövetkezet, hitelszövetkezet, illetve kisebb bank – együttműködése, amelyet annak érdekében hoztak létre, hogy az ügyfeleiknek, a betéteseiknek több és jobb szolgáltatást tudjanak nyújtani, nagyobb biztonságban és magasabb színvonalon.

A TakarékBank a szövetkezeti hitelintézetek integrációjának versenyképes és prudens működését biztosító központi bankja, amelynek legfontosabb ügyfelei a bankot alapító szövetkezeti hitelintézetek. A Bank az Integráció központi bankjaként egyfelől szabályozza és biztosítja az integrációban részt vevő hitelintézetek egységes banki működését és koordinálja üzleti fejlődésüket, másfelől korszerű termékeket és szolgáltatásokat nyújt a szövetkezeti hitelintézetek számára
 

A szövetkezeti hitelintézeti integráció (121 szövetkezeti hitelintézet és a Takarékbank Zrt.) legfontosabb állományi adatai, és a kockázati helyzetet mutató mérőszámok 2013. december 31-én*

Mutatók  

Millió forint

%

Mérlegfőösszeg 

2 139 287  

Összes kitettség

639 653  

Saját tőke

154 101  

Hitelek

830 509  

Betétek

1 415 929  

SREP szerinti szavatolótőke

151 498**  

SREP szerinti tőkemegfelelés

  18,01

 

 

   

Egyéb adatok

Fő (db)  

Hitelezett ügyfelek száma

416 657  

Ügyfélbetétesek száma

1 548 399  

Állomány létszáma

7 973  

Hálózati egységek száma

1 640  

 

*    Összesített, nem konszolidált adatok
** Az összeg nem tartalmazza a Szövetkezeti Hitelintézetek Integrációs Szervezete(SZHISZ) tőkéjét, amely a teljes integráció szavatolótőkéjét növeli, ez a 2013. december 31-i állapot szerint 144 milliárd forintot tett ki.